Pájení vlnou, Elektronika na zakázku, Autoelektronika, SMT, SMT assembling, PCB, PCB assembling, Wave soldering, Custom-made electronics, Custom made electronics, Electronics on demand
 
Pájení vlnou, Elektronika na zakázku, Autoelektronika, SMT, SMT assembling, PCB, PCB assembling, Wave soldering, Custom-made electronics, Custom made electronics, Electronics on demand  

please install Adobe flash player.

 

NOVINKY

2.6.2014
Pozvánka na výstavu Czech Raildays 2014

 

Dovolujeme si Vás pozvat do naší expozice v rámci Mezinárodního veletrhu drážní techniky Czech Raildays 2014. Veletrh se zaměřuje na výrobky a služby pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy. Bude zde k vidění téměř kompletní řada našich výrobků. Veletrh se koná ve dnech 17. - 19. 6. 2014 v Ostravě. Více informací o veletrhu najdete na: www.railvolution.net/czechraildays. Těšíme se na Vaši návštěvu.



16.04.2014
První validátory bezkontaktních EMV karet míří do Ruska

 

Mikroelektronika získala počátkem dubna zakázku na dodávku validátorů bezkontaktních EMV karet. Nové validátory řady Vega budou instalovány společně s turnikety metra v Rusku. Zařízení budou instalována v srpnu letošního roku a v několika krocích bude probíhat implementace všech požadovaných funkcí.


Součástí dodávaného řešení je současná akceptace bezkontaktních čipových karet MIFARE a bezkontaktních bankovních karet (contactless PayPass, PayWave), tak jak je tomu již řadu let např. TFL London. V USA je toto řešení známo od roku 2010 a nyní se firmě Mikroelektronika podařilo ho poprvé implementovat ve střední a východní Evropě. Mikroelektronika je tak současném době jediným primárním výrobcem EMV contactless embedded i OEM modulů v ČR.



02.04.2014
Nová řada validátorů Vega

 

Nová řada validátorů Vega nahrazuje předchozí dlouhodobě úspěšnou řadu kartových a kombinovaných validátorů Camel. Oproti předchozí generaci přináší lepší ergonomii, větší hardwarovou variabilitu a širší funkcionalitu. Samozřejmostí je důraz na pohodlné, rychlé a bezpečné odbavení v jakémkoli tarifním systému.


Nová produktová řada validátorů VEGA je navržená tak, aby splňovala nejnovější požadavky cílových trhů. Nabízí rozsáhlou možnost přizpůsobení a širokou škálu možností využití. Uživatel může volit mezi různými typy displejů (s velikostmi od 3,5“ do 8“) a různými možnostmi dotykového ovládání. Řada zahrnuje provedení kompaktního validátoru, nebo kombinaci s tiskem jízdenek na termopapír či označovačem jízdenek jehličkovou tiskárnou (např. reaktivní barvící páskou). Standardem bude vlastní kombinovaná čtečka bezkontaktních karet (MIFARE + EMV contactless).


Vývoj vlastního EMV contactless řešení probíhá od června roku 2012. Prvním projektem, ve kterém najdou nové validátory uplatnění bude dodávka společně s turnikety do metra v Rusku. Je to nejen jedna z prvních instalací validátorů bezkontaktních bankovních karet ve veřejné dopravě v tomto regionu, ale i jedna z prvních na světě.



20.4.2013
Pozvánka na veletrh Mobility and city transport exhibition

 

Přijměte prosím pozvání na naši expozici odbavovacích a informačních zařízení v rámci veletrhu UITP Mobility and city transport exhibition v Ženevě, který se uskuteční ve dnech 27. - 29. května 2013. Veletrh, jehož součástí je i konference UITP, patří mezi nejvýznamnější evropské události v oblasti veřejné dopravy. Najdete nás v pavilonu ve stánku číslo 2D240.

 

Těšíme se na Vaši návštěvu



12.09.2012
Córdoba rozšiřuje svůj odbavovací systém

 

Córdoba v Argentině v současné době vylepšuje svůj odbavovací systém. Od roku 2007 se zde cestující odbavují na našich karetních validátorech Camel CV 24E, což jsou kompaktní karetní validátory s alfanumerickým displejem. Nyní se místní dopravní podnik rozhodl rozšířit systém tak, aby byl flexibilnější a pohodlnější pro cestující. Proto byl systém rozšířen o 1059 validátorů Cardman PT02 a konzolí řidiče TR02. Validátor Cardman navíc nabízí tisk dokladu pro cestující. Terminál řidiče TR02 slouží pro prodej jízdného s asistencí řidiče a pro ovládání validátoru. Zařízení byla dodávána průběhu června a srpna a v těchto dnech je celý systém uváděn do provozu. Projekt byl realizován ve spolupráci s firmou Atos S.A.

 



31.08.2012
Pozvánka na veletrh Innotrans Berlín 2012

 

Dovolujeme si Vás pozvat do naší expozice v rámci veletrhu Innotrans. Letošní ročník proběhne od 18. do 21. září 2012 v  Berlíně. Na stánku bude opět možné vyzkoušet si převážnou část portfolia našich výrobků včetně novinek. Najdete nás v  pavilonu 2.1 na stánku 106.  Pro bližší informace můžete navštívit www.innotrans.com.

 

Těšíme se na Vaši návštěvu.



4.6.2012
Pozvánka na veletrh Czech Raildays 2012

 

Vážení obchodní přátelé,

dovolujeme si vás pozvat na naši expozici odbavovacích a informačních zařízení v rámci Mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy - Czech Raildays 2012. Veletrh se uskuteční ve dnech 19.-21. 6. 2012 v Ostravě.

 

Více informací o veletrhu najdete na:
www.railvolution.net/czechraildays/

 

Těšíme se na Vaši návštěvu.



15.3.2012
Nový odbavovací systémv Panama City s Mifare Plus

 

Panama city má od března 2012 zcela nový odbavovací systém založený na bezkontaktních kartách. Panama city patří mezi nejrychleji se rozvíjející města střední a jižní ameriky. Hromadná doprava a s tím spojený systém plateb jízdného proto prošel radikálními změnami. Přes tisíc autobusů bylo vybaveno naším karetním terminálem Cardman, který ovládá turniket a zajišťuje také přenos provozních dat pomocí GPRS. Terminál akceptuje bezkontaktní karty Mifare Plus, kterých bylo v první fázi projektu nasazeno přes 1,3 milionu.



16.1.2012 - Nový inline AOI Tester Göpel AdvancedLine X30

 

Naše výrobní technologie jsme doplnili testovacím zařízením určeným pro testování osazených desek plošných spojů po pájení. Tester opticky kontroluje SMD i THT komponenty horní kamerou s telecentrickou optikou. Dále kamerou Chameleon pro snímání pod úhlem s otočným pohonem a laserovým měřením výšky. Více informací najde v sekci Zařízení pro kontrolu a testování.



29.4.2011
Mikroelektronika posílí vývojové centrum za podpory EU a MPO ČR

 

Elektrotechnický průmysl a výroba speciálních high-tech výrobků díky své vazbě na špičkové technologie, výzkum a vývoj patří mezi vysoce ceněné obory. Vzhledem k surovinové nenáročnosti a vysoce vzdělané kvalifikované pracovní síle má v České republice značnou budoucnost. Vysoká úroveň lidských zdrojů, dosažená ve zmíněné synergii náročné technologie a existujícího know-how vyústila v rozhodnutí posílit vývojové a inovační možnosti společnosti a rozšířit již stávající vývojové laboratoře o další prostory, které budou vybaveny nejnovějšími technologiemi a umožní tak zvýšit konkurenceschopnost společnosti. Zároveň tento projekt zvýší i možnosti využití již existující spolupráce s Univerzitou Pardubice. K dosažení tohoto cíle bude Mikreoelektronika čerpat podporu v rámci Operačního programu Podnikání a inovace – Potenciál, který je financován strukturálními fondy EU a MPO ČR.

 

Hlavní náplň inovačního a vývojového centra společnosti je na základě zjišťování potřeb a přání stávajících zákazníků (marketingového výzkumu) a identifikování nových potenciálních zákazníků realizovat inovační záměry s ohledem na maximální komerční zhodnocení dané příležitosti. Systematicky vyhledávat vhodné inovační příležitosti, které jsou vždy důsledkem změny vnějších podmínek (hospodářská i politická situace, legislativa, sociální podmínky apod.) Vývojové a inovační centrum společnosti Mikroelektronika bude plnit úlohu firemního aplikovaného výzkumu a jeho výstupy budou realizovány přímo ve výrobě společnosti. Záměrem projektu je rozšíření a vybavení centra pro vývoj hardwarových součástí a zkušebny s laboratoří pro následnou verifikaci a testování prototypů. Rozšíření a vybavení vývojového pracoviště bude realizováno v nových prostorách společnosti. Veškeré aktivity, které budou v rámci nově zbudovaného centra vyvíjeny a budou směřovat k vývoji a k přípravě prototypů zařízení, které budou následně realizovány ve výrobě. Všechna zařízení v rámci vývojových laboratoří budou zapojena off-line a nebudou využívána ve výrobě.

 

V rámci projektu bude rozšířeno a dobudováno vývojové a inovační centrum společnosti a pořízena infrastruktura v těchto částech:

 

Vybudování Designového centra
V designovém centru bude rozšířen stávající software pro návrh a simulaci DPS a prototypové vytváření 3D modelů. Dále také software pro řízení vývojové dokumentace, včetně nezbytného serverového vybavení. Úpravy se dotknou také informačního systému K2 a modulů pro technickou přípravu výroby.

 

Rozšíření zkušební a vývojové laboratoře
Vedle ESD úprav podlah, nábytku a klimatizace se bude hlavní část týkat především pořízení speciálního vybavení. Elektronické lupy, klimatické komory, termokamery, zařízení pro rentgenovou analýzu, zařízení pro měření hodnot pasivních komponent a zařízení pro funkční testy DPS. Dále pak burst generátor, generátor ESD výbojů, pulzní generátor, proudová sonda k osciloskopu a programovatelný stabilizovaný napájecí zdroj.

 

Rozšíření stíněného měřicího pracoviště pro vývoj HW
V rámci projektu bude doplněna další měřicí anténa, lineární předzesilovač pro spektrální analyzátor, tracking generátor pro spektrální analyzátor a umělá síť.



30.3.2011
Pozvánka na veletrh SMT HYBRID PACKAGING Norimberk 2011

 

Zveme vás na naši expozici služeb z oblasti výroby elektroniky na zakázku v rámci veletrhu SMT/HYBRID/PACKAGING 2011, předního evropského veletrhu a konference pro systémovou integraci v mikroelektronice. Veletrh se koná ve dnech 3.-5.5. 2011 v Norimberku. Najdete nás v hale 6 na stánku 421.

 

Tešíme se na vaši návštěvu. Pro více informací prosím navštivte www.mesago.de



03.01.2011
Plzeňská karta je nyní i v mobilu díky unikátní technologii NFC

 

Když Plzeňské městské dopravní podniky zavedli před 6 lety odbavovací systém využívající bezkontaktní Plzeňskou kartu, jednalo se o jeden z nejmodernějších odbavovacích systémů v republice. Díky následnému zavedení samoobslužných zón a uplatnění karty i mimo oblast MHD se systém stal jedním z uživatelsky nejpříjemnějších. Letošní zavedení technologie NFC odbavovací systém zatraktivnilo, je ještě pohodlnější a praktičtější.

 

Stačí mít u sebe speciální mobilní telefon podporující technologii NFC, zajišťující komunikaci telefonu s karetními terminály. Mobil tak kromě svých běžných funkcí zastane také roli elektronické peněženky Plzeňské karty a není potřeba používat bezkontaktní čipovou kartu. Služba na bázi NFC využívající technologii MIFARE™ vyvinutou společností NXP Semiconductors integruje vlastnosti a možnosti bezkontaktní Plzeňské karty do mobilního telefonu. Zatímco pro zjištění obsahu Plzeňské karty je třeba využít služeb speciálního terminálu s displejem nebo navštívit prodejní místo, technologie NFC umožní prostřednictvím Java aplikace v telefonu zobrazení všech informací přímo na displeji mobilu.

 

"V rámci zkušebního provozu využívalo služeb NFC od dubna 2009 celkem 50 lidí, kteří je hodnotili velmi pozitivně. Zejména pak skutečnost, že mají mobil prakticky vždy po ruce a nemusí tak při placení hledat kartu. Velkou výhodu také spatřují v možnosti zobrazení transakcí a zůstatků na displeji telefonu,“ poukazuje na téměř roční testování služby Jiří Malík, ředitel prodeje veřejné správě společnosti Telefónica O2. „V případě možnosti vybrat si mezi standardní Plzeňskou kartou a stejnojmennou aplikací v telefonu by většina účastníků testovacího provozu dala přednost právě mobilu,“ doplňuje Jiří Malík. Do testování byli vedle zákazníků PMDP a Telefónica O2 zapojeni také studenti ČVUT a využívali při něm telefony Nokia 6212 a 6131.

 

Další vývoj NFC technologie PMDP vidí v NFC technologii možnosti širokého uplatnění v systému městské multifunkční bezkontaktní čipové karty. Proto bude další vývoj uvedené technologie spočívat zejména v implementaci vzdálené správy Plzeňské karty v mobilním telefonu, tj. vzdáleného dobíjení elektronické peněženky, doručování a validaci předplatných kupónů prostřednictvím NFC mobilního telefonu. Další oblastí je i realizace revizorského systému pro kontrolu Plzeňské karty, který umožní kontrolu předplatných kupónů uložených v NFC mobilních telefonech.

 

 



1.3.2011
Electronica Transport Moskva 2011

 

Dovolujeme si Vás pozvat do naší expozice v rámci veletrhu Electronica Transport. Letošní ročník proběhne od 6. do 8. dubna 2011 v Moskvě. Na stánku bude opět možné vyzkoušet si část portfolia našich výrobků včetně novinek. Pro bližší informace můžete navštívit http://www.electrotrans-expo.ru/en. Těšíme se na Vaši návštěvu.



18.08.2010
Kryty chrání nejen kartu, ale i data

 

Fakt, že došlo k částečnému narušení bezpečnosti karet Mifare Classic není žádnou novinkou, a již před lety byly vyvinuty a implementovány technologie, které posunují bezpečnost karet na mnohem vyšší úroveň. Nicméně je pravda, že v některých starších odbavovacích systémech nemusí být data uložená na kartě plně chráněna, a je tak možné vyčíst z nich například jméno nebo datum narození držitele.

 

Z toho důvodu jsou v médiích nebo internetových diskusích prezentovány různé funkční i nefunkční metody, jak data vlastními prostředky chránit, například zabalením karty do hliníkové folie. A protože kde je poptávka, tam vznikne i nabídka, vznikla i komerční ochranná pouzdra pro bezkontaktní čipové karty.

 

Jedná se o plastové, částečně průhledné zasouvací pouzdro, téměř shodné s již používanými kryty karet, které mají za úkol ochránit povrch karty, zejména pak jejich potisk. Je v něm ovšem navíc umístěna stínicí vrstva, která znemožní jakoukoli bezkontaktní komunikaci. Při chtěném odbavení stačí kartu z obalu jen lehce povytáhnout, tak aby byla část antény mimo pouzdro. Pouzdro tak chrání nejen data, ale samozřejmě snižuje i fyzické opotřebení karty. Navíc odradí cestující od vlastních úprav čipové karty, které by mohly být nežádoucí vliv na její funkci.

 

Máte-li zájem o bližší informace o produktu, obraťte se prosím na obchodní zástupce Mikroelektroniky.



19.07.2010
Automat, který vám podrží nápoj

 

Pomalu se již stalo tradicí, že každý nový automat mířící na švédský trh, nabízí nějakou nezvyklou inovaci. Automaty dodané do Göteborgu v roce 2003 měly zabudovaný mechanismus pro platbu netříděnými mincemi, lidově též zvaným šroťák. Zařízení svým tvarem připomínalo trychtýř. Cestující do něj mohl vhodit hrst mincí a automat si sám mince postupně vybíral, až dosáhl požadované částky. Automaty na expresní železniční linku pro letiště Arlanda v roce 2007 zase přišly jako první s držákem na bezkontaktní čipovou kartu, který kartu podrží u čtečky, zatímco cestující má volné ruce pro obsluhu. Automaty do Uppsaly dodané v roce 2009 bojovaly proti vandalismu a umožňovaly monitoring pomocí vestavěné kamery. Seznam uzavírají v tomto čísle zmíněné SmartPointy opět pro letiště Arlanda se svou asistenční jednotkou pro cestující a čtečkou 2D kódu z mobilních telefonů.

 

Nejnovější zakázkou jsou automaty pro Švédské dráhy. Po držáku na bezkontaktní karty bude moci uvolnit cestujícím ruce i pomocí držáku na nápoje, který bude na základě požadavku zákazníka nabízen jako volitelná výbava. Ostatní funkce jsou již standardní. Umožní platbu bankovní kartou, výdej papírové jízdenky a dobíjená zákaznických karet. Budou dodány v rámci update systému Švédských drah v regionu Malardalen, oblasti okolo Stockholmu. Automaty by měly být v provozu v červnu roku 2011.

 



30.6.2010
Vzdělaná společnost Mikroelektronika

 

Mikroelektronika pokračuje v profesním vzdělávání zaměstnanců s využitím podpory operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost. Klíčové aktivity jsou zaměřeny na aktuální potřeby rozvoje podle pracovních rolí, podle priorit kvalifikačního rozvoje a podle potřeb uplatnění ve společnosti.

 

Cílem projektu je zvýšit odborné znalosti, dovednosti, kompetence a tím zvýšit konkurenceschopnost společnosti i jednotlivých zaměstnanců nejen na trhu v ČR, ale i v rámci EU. Projekt je sestaven tak, aby splnil stanovené dílčí cíle. A sice úspěšně vytvářet a organizovat funkční strukturu firmy a funkční vztahy s obchodními partnery, zefektivnit práci s týmem, osvojit si efektivní komunikační techniky orientované na zákazníky, znalosti v oblasti vývozu a daní, zvýšit znalosti v oblasti IT, zlepšit jazykovou vybavenost a profesionální komunikaci s klienty, zajistit osobnostní rozvoj a růst.

 

Projekt je realizován jako tříletý. Soubor seminářů obchodních dovedností, projektové řízení a vzdělávání v oblasti IT bude realizováno formou dodávek služeb od vzdělávacích agentur, které budou vybrány jako nejvhodnější dle výběrových kriterií. Plánovaný termín realizace je 2.polovina roku 2010. Jazykové vzdělávání je realizováno v rámci projektu systémem firemních lektorů.

 

Jazyková výuka je zaměřena na angličtinu a ruštinu s využitím rodilých mluvčích. Výuka angličtina probíhá ve třech skupinách dle úrovně účastníků. Výuka každé skupiny bude probíhat ve výukovém bloku 1,5 hodiny týdně. Výuka je zaměřena hlavně na komunikaci, obchodní terminologii s důrazem na procvičování prezentace s cílem zlepšit jazykové vybavení a profesionální komunikaci s klienty.

 

Projekt: Vzdělaná společnost Mikroelektronika
Registrační číslo: CZ.1.04/1.1.02/23.00640
Doba realizace projektu: 1. srpen 2009 až 31. červenec 2012
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost

 



21.06.2010
Automat radí při výběru jízdenky

 

Ačkoli nám jako výrobci připadá obsluha výdejních automatů zcela intuitivní, mohou zejména příležitostní cestující při volbě jízdenky zůstat na pochybách. Zvlášť v kombinaci s nějakou složitější tarifní strukturou. Proto jsou nové automaty řady Smartpoint určené pro švédské letiště Arlanda vybaveny tzv. PAU (passenger assistance unit), čili asistenční jednotkou pro cestující.

 

Pokud si cestující neví rady, může se stisknutím speciálního tlačítka telefonicky spojit s informačním centrem dopravce, kde mu poradí jaký lístek má zvolit. Automaty budou rozmístěny na dvou letištních terminálech expresní železnice a hlavní stanici v centru Stockholmu. Využívat je budou zejména jednorázoví a často také zahraniční cestující. Proto se předpokládá, že zmíněná asistenční služba bude hojně využívána.

 

Další ne zcela běžnou funkcí je možnost platby pomocí displeje mobilního telefonu díky integrované čtečce 2D kódu. Zajímavostí je i zabudovaný senzor přiblížení, umožňující aktivovat některé funkce, jakmile k automatu někdo přistoupí. Ostatní funkce jsou již standardní. Cestující bude automat ovládat pomocí 15“ dotykového displeje. Platba je umožněna pouze bankovní kartou nebo čipovou kartou švédských železnic. Ve Švédsku se totiž hotovostní platby využívají v mnohem menší míře než u nás. Automat bude tisknout jízdenky na speciální papírové kartičky a na klasickou papírovou roli bude tisknout daňové a servisní doklady. Automat je také připraven na pozdější eventuální dovybavení pro výdej bezkontaktních karet.

 

Dodávka celkem zahrnuje 24 automatů. Nový systém by měl začít pracovat v červenci.

 



12.04.2010
Vzniklo centrum podpory zákazníků

 

Do struktury společnosti přibylo nové oddělení - Centrum podpory zákazníků (CPZ). V souladu s firemní strategií, poskytovat zákazníkům kvalitnější poprodejní péči, bylo do náplně práce CPZ zařazeno především přímo podporovat stávající zákazníky, zajistit jednotný prokazatelný a samotnými zákazníky monitorovatelný vstup jejich požadavků a hlášení do firmy, jejich plnění a v neposlední řadě také plnění poprodejních služeb. Mezi hlavní služby CPZ patří:

 

HelpDesk - komunikační nástroj/portál v rámci kterého je zajištěn jednotný tok informací v rámci požadavků a hlášení. Tento portál je provozován od listopadu 2008. Nejprve ve zkušebním provozu a od ledna 2009 v plném provozu. V současné době aktivně využívá systém 24 obchodních partnerů. Počet jejich připomínek, podmětů či prostě řečeno jazykem portálu HelpDesk – záznamů dosáhl téměř čísla 300. Z celkového počtu záznamů je 89% vyřešených a na vyřešení 11% oddělení pracuje.

 

HotLine - zpřístupnění telefonického hlášení neodkladných závažných problémů při provozu informačních systémů typu havárie, závažná chyba systému ohrožující jeho fungování nebo jakákoliv jiná kritická chyba. Rozvoj software (maintenance) – v rámci této služby je pro stávající zákazníky zajištěn další rozvoj užívaného software tak, aby byl vždy schopen pracovat ve stále se měnícím HW a SW prostředí výpočetní techniky.

 

Profylaktické kontroly - předmětem jsou preventivní prohlídky stavu provozovaných systémů s důrazem na zjišťování potenciálních problémů.

 

Konzultační práce, poradenská a expertní činnost - poskytování činností a prací, k jejichž naplnění je potřeba využít dlouholetých zkušeností a znalostí produktů oboru.

 

Školení - poskytování školení (i opakované) produktů společnosti Mikroelektronika.

 



01.03.2010
Backoffice systém FareOn míří do Plzně

 

Mikroelektronika uzavřela s Plzeňskými městskými dopravními podniky, a.s., smlouvu na dodání systému Plzeňské karty. Předmětem dodávky je nový řídicí systém Plzeňské karty (aplikační SW FareOn), který bude sloužit pro kompletní správu životního cyklu čipových karet v systému městské čipové karty, správu klientů, nabíjení předplatného a elektronických peněz na Plzeňské karty. Systém musí být dimenzován na 1,5 miliónu vydaných karet, 100 Samoobslužných zón, 100 prodejních míst, 20 personifikačních míst a 50000 transakcí denně. Z celé řady požadovaných nových funkcionalit můžeme uvést například podporu několika formátů čipových karet (několik vydavatelů v systému) nebo možnost dobití elektronické peněženky a časového kupónu z internetové aplikace a provedení úhrady bankovním převodem (e-shop). Nejprve tuto zakázku získala ve výběrovém řízení konkurenční společnost. Plzeňské městské dopravní podniky však uzavřenou smlouvu přibližně po jednom roce vypověděly a oslovily Mikroelektroniku jako druhého uchazeče v pořadí výběrového řízení.

 



18.02.2009
Data na městských kartách Mikroelektronika chrání

 

Česká televize 16.2.2010 odvysílala reportáž s názvem „Ukrást data z městských karet? Mnohdy žádný problém“. Reportáž se týkala prolomení bezpečnosti karet typu Mifare Classic využívaných pro odbavení cestujících. Mimo jiné zde byla zpochybněna bezpečnost systému Plzeňské karty a pan Pavol Lupták z firmy Nethemba demonstroval možnost vyčtení dat z Liberecké karty OPUS Card.

 

Reportáž má pravdu, že technologie Mifare Classic sama o sobě již není bezpečná. Fakt, že došlo k prolomení bezpečnosti, není žádná novinka. Naše zákazníky jsme o tom obšírně informovali již v roce 2008 v našem časopise MikroNews 3/2008. V novějších systémech Mikroelektroniky je ale zabezpečení sektorů, kde jsou uloženy časové kupóny a elektronická peněženka, navýšeno použitím digitálních podpisů a dodatečného šifrování. I v reportáži zaznělo, že data z karty lze vyčíst pouze v případě, že nejsou tímto způsobem chráněna. Útočník sice z karty vyčte všechna data a dokonce je může i měnit, nicméně odbavovací systém takovýto útok rozpozná a kartu následně neodbaví.

 

Pan Lupták v reportáži uvedl, že se mu podařilo z Liberecké karty vyčíst informace o držiteli karty, ale již neřekl, zda se mu podařilo, či spíše nepodařilo, nalézt informace o elektronických penězích uložených na kartě nebo jejich hodnotu dokonce změnit. Pokud by se držitel karty přesto bál zneužití svých osobních údajů, tedy vyčtení jména, příjmení a data narození, která se na kartu obvykle ukládají, tak nemusí kartu balit do staniolu, jak v reportáži zaznělo, ale může ji vkládat do speciálního k tomu určeného pouzdra, které zabrání nechtěnému čtení obsahu karty. Osobní údaje, které jsou na kartě uložené, slouží pro přepravní kontrolu tak, aby její držitel nemusel svoji totožnost a případný nárok na slevu prokazovat dalším dokladem, například občanským průkazem. Námi dodávané odbavovací systémy využívají další přídavné bezpečností prvky. Pokud by se útočníkovi podařilo údaje na kartě zmanipulovat, tak to systém v krátké době odhalí a kartu již nebude možné dále používat.

 

Mikroelektronika aktivně reaguje na současné nároky na zabezpečení odbavovacích systémů. V aplikacích, na kterých se firma podílela v Liberci (tzn. elektronická peněženka, předplatný kupón a jednotlivá jízdenka), je implementována technologie s vyšším zabezpečením, která využívá diversifikované bezpečnostní klíče, šifrování dat a bezpečnostní SAM moduly pro kontrolní podepisování dat uložených na kartě. V případě zájmu jsme připraveni tuto technologii implementovat i u dříve dodaných systémů. V nově dodávaných systémech pak vždy doporučujeme využívat karty s technologií Mifare DESFire, které se nebezpečí známé u Mifare Classic netýká.



21.12.2009
Nové stíněné měřící pracoviště pro vývoj HW

 

V důsledku neustále stoupajícího množství elektrických a elektronických zařízení a spotřebičů neúnosně stoupá úroveň a množství různých druhů rušivých elektromagnetických signálů. Z toho důvodu veškeré elektrické zařízení podléhá zkouškám elektromagnetické kompatibility (EMC). Normy určují maximální povolenou vyzářenou úroveň rušivého signálu, které zařízení může produkovat.

 

Měření EMC nelze provádět na otevřeném prostranství, protože úroveň vnějších rušivých elektromagnetických polí (signály blízkých rozhlasových a TV vysílačů a převaděčů, radiolokátorů, mnoha různých radiokomunikačních služeb včetně mobilních telefonů a pagerů) je příliš vysoká. Aby měřící anténa nepřijímala vnější rušivé signály, provádí se měření ve speciálních elektromagneticky stíněných komorách, které zajišťují dostatečnou elektromagnetickou těsnost. S našimi výrobky jezdíme již mnoho let do akreditované zkušebny EMC. Zde provádí akreditované i neakreditované zkoušky v oblasti EMC (rušivého vyzařování - EMI i elektromagnetické odolnosti - EMS). S rostoucí technickou vyspělostí našich zařízení (použití procesorů pracujících s frekvencemi řádu stovek MHz, použití bezdrátových datových komunikací Wifi a GPRS, atd.) si splnění přísných norem vyžaduje vynakládání stále většího úsilí a často i opakované měření. Proto jsme před rokem vybavili naše pracoviště spektrálním analyzátorem s anténou a to už byl jen malý krůček k myšlence stavby vlastní stíněné měřící komory.

 

Komora je vyrobena ze speciálních stínicích plechů, se zaslepenými nýty vyplněných těsnící hmotou. Díky speciálním kovovým dveřím s nožovými kontakty a pákovým uzavíráním spolu s celkovým odstíněním síťového elektrického rozvodu má komora přibližně útlum 40dB (tj. více jak 100násobné zeslabení rušivých signálů). Samozřejmě nedosahuje takových parametrů jako akreditované zkušebny, ale umožní nám okamžitě ověřovat vlivy jednotlivých změn DPS na chování celého výrobku.

 



13.11.2009
Buenos Aires zavádí odbavovací systém

 

V červenci 2009 bylo konsorcium firem, jehož členem je i náš dlouholetý partner firma Siemens, vyhlášeno vítězem tendru na dodávku odbavovacího systému hlavního města Argentiny Buenos Aires.

 

Na konci srpna pak Mikroelektronika podepsala s firmou Siemens kontrakt na dodávku 2 544 speciálně upravených validátorů bezkontaktních karet Camel a konzolí řidiče TR02. Vedle speciální klávesnice TR02 dle požadavku dopravce bylo nutné zařízení přizpůsobit místním klimatickým podmínkám. Díky speciálním úpravám budou odolné nejen proti soli, ale také přiopraveny pro provoz i při 95% vzdušné vlhkosti.

 

Tři dílčí dodávky zařízení proběhnou v prosinci, lednu a únoru 2010. Celý systém má být uveden do provozu v dubnu 2010.



21.10.2009
Nová verze Wifi

 

Letošní rok je dalším technologickým milníkem v oblasti přenosu dat. Společně s novým zahraničním projektem v Záhřebu jsme opustili stávající a současným nárokům již nevyhovující technologii WIFI s protokolem 802.11b a 802.11g. Nový nástupce s protokolem 802.11a předčí oba své předchůdce téměř ve všech směrech. Nejmarkantnější změnou je přesun ze stávající frekvence 2,4 GHz na 5 GHz.

 

Kvůli větším odstupům mezi kanály rapidně klesne rušení a zvětší se reálná propustnost dat. Oproti 802.11b můžeme k dobru započítat i pětinásobnou maximální rychlost. Zároveň kvůli většímu dovolenému vyzářenému výkonu(v ČR až 1W) je možné pokrýt signálem větší část depa. Pro pokrytí záhřebských dep se chorvatský integrátor KING ICT rozhodl využít produktů firmy Cisco - jedné z nejznámějších a nejúspěšnějších firem v oblasti komunikací.

 

Přístupové body WiFi a jejich společná logika odstraní nutnost stacionárního vyčítaní dat, kdy vůz musí čekat na místě po dobu trvání přenosu. Přijíždějící nebo vyjíždějící vozy tak nebudou zdržovány, při komunikaci mohou volně přejíždět po depu. Za kvalitní bezdrátovou částí základních jednotek stojí WLAN chipset AR5006X firmy Atheros, oblíbený pro svoji vysokou spolehlivost, podporu na systémech Linux a příznivou cenu. Chipset podporuje pásmo 2,4 i 5GHz a je tedy připraven pro použití ve stávajících i budoucích projektech. Všechna zmíněná fakta vedou ke zvýšení spolehlivosti odbavovacího systému a ke zvýšení komfortu pro jeho provozovatele. Odbavovací systém si rovněž zachová již tradiční vysoký technologický standard.



22.09.2009
Nová rework stanice Pace TF 1700

 

Společnost Mikroelektronika rozšířila svůj technologický park o zařízení PACE TF 1700. Jedná se o poslední generaci plně automatického zařízení pro provádění výměn SMT součástek na již osazených deskách plošných spojů.

 

Zařízení umožňuje bezpečně odstranit a opětně nainstalovat součástky jako jsou CSP, FC, PBGA, CBGA, MLF a další a to i ve velmi husté zástavbě. Řídící software zařízení je tak pokročilý, že prakticky automatizuje celý proces. Veškeré operace, vyzvednutí původní komponenty, zarovnání, umístění a zapájení nové, jsou prováděny v jedné ose a plně automaticky, což zásadním způsobem eliminuje riziko chybného výsledku (např. pohybu nově osazené komponenty po jejím umístění na desku plošného spoje). Optický systém stroje využívá moderní digitální kameru té nejvyšší kvality a speciálně navržený optický hranol pro sesazování plošek součástky a desky plošného spoje, díky kterému je možné i osazení součástek se skrytými vývody (BGA).

 

Zařízení disponuje výkonným horním ohřevem (1200 W), který je využíván pro zapájení součástky a infračerveným topným systém ze spodní strany (400 W), který zaručuje dostatečné prohřátí desky plošného spoje, na kterou je součástka osazována. Proces pájení probíhá v dusíkové atmosféře, což má zásadním způsobem vliv na výslednou kvalitu pájeného spoje. Díky tomuto zařízení jsme schopni provádět nejen opravy vadných desek plošných spojů, které by jinak bylo nutné vyřadit, ale i jejich dodatečné modifikace. Tuto službu jsme schopni nabídnout také zákazníkům, kteří využívají služeb divize zakázkové výroby elektroniky. Díky velmi těsné spolupráci s jedním z našich externích partnerů, jsme schopni též zajistit i následnou rentgenovou analýzu provedených oprav.



17.8.2009
Nový multifunkční terminál SmartPoint

 

Požadavky trhu zejména u automatů na výdej jízdenek si vynutily výrobu univerzálního zařízení, sloužícího nejen k výdeji jízdenek cestujícím, ale také k celé řadě dalších služeb. Například dobíjení bezkontaktních karet, výdej plastových nebo papírových bezkontaktních karet, rezervace vstupenek, přístup na internet atd.

 

První zařízení tohoto typu dodala firma Mikroelektronika ke konci roku 2007 do Plzně. V průběhu minulého roku započaly vývojové práce na kvalitativně novém zařízení s obchodním názvem SmartPoint, které bude nabízet širší možnosti uplatnění a další způsoby plateb oproti předchozím terminálům řady OT02. Prvních šest SmartPointů bude zprovozněno v Jihlavě během druhé poloviny letošního roku. Platbu v terminálu lze provést mincemi nebo bankovkami a také bezkontaktní nebo bankovní kartou.

 

Komunikaci zákazníka se SmartPointem zajišťuje 15“ barevný LCD displej s dotykovým panelem. Kapacitní technologie dotykového panelu byla zvolena zejména kvůli odolnosti proti vandalismu. Displej využívá v současnosti jednu z nejnovějších technologií v oblasti podsvícení, aby byl dobře čitelný i na přímém slunci. Automatická regulace intenzity podsvitu displeje zlepšuje čitelnost při velkém okolním jasu a zamezuje oslnění ve tmě. Kvůli bezpečnosti platební transakce se bezkontaktní karta zasunuje do slotu celá, namísto aby se pouze přiblížila k anténě. Po celou dobu transakce je tak zajištěna blízkost karty ke čtecí anténě a nemůže dojít k záměrnému ani nechtěnému oddálení. Pro vracení přeplatku u hotovostní platby využívá zařízení karuselový systém pro vracení mincí. V případě storna platby jsou proto zákazníkovi vráceny stejné mince, které do zařízení vložil.

 

SmartPoint je připojen pomocí sítě LAN do dispečerského centra, kde je jeho činnost monitorována. Zároveň je vybaven i modemem pro GPRS přenosy dat, který je možno využít při výpadku místní sítě. Monitoruje se stav papíru, počet mincí na vracení, stav kasy mincí a bankovek apod. Napájení SmartPointu je zálohováno pomocí UPS, zajišťujícího korektní dokončení transakcí při výpadku napájecí sítě. Celý SmartPoint je koncipován modulárně a osazení komponenty je volitelné.

 



15.7.2009
IDOL – Integrovaný dopravní systém Libereckého kraje

 

K 1. červenci letošního roku byl spuštěn Integrovaný dopravní systém Libereckého kraje. Do pilotního projektu byly zapojeny všechny typy odbavovacích zařízení, které se v rámci celokrajského spuštění v systému objeví. Jedná se o odbavovací zařízení nejen Mikroelektroniky ale i společnosti EMTEST. České dráhy navíc používají i přenosné osobní pokladny POP 3000, na kterých budou provádět prozatím pouze kontrolu platnosti již vydaných jízdních dokladů. Dále jsou do systému zapojeny i inicializační zařízení, a to jak FareOn společnosti Mikroelektronika, tak i Inicializační centrum společnosti EMTEST.

 

Všechny integrované jízdní doklady v IDOL jsou elektronické, nahrané na bezkontaktní čipové kartě. IDOL využívá krajskou kartu opuscard, případně upgradovanou Libereckou městskou kartu. Jedná se o karty typu Mifare Standard 4kB, které vydává společnost Liberecká IS. Unikátnost nasazení bezkontaktních čipových karet souvisí zejména s problematikou zapojení třech druhů odbavovacích zařízení napříč dodavateli a řešením bezpečnostních a legislativních otázek. Bezpečnost systému je zaručena použitím bezpečnostních modulů – SAM, které slouží jako generátor klíčů pro přístup k bezkontaktním čipovým kartám. IDOL je navržen jako otevřený systém, který je založený na sadě klíčů a společných datových strukturách. Další podrobnosti o integrovaném dopravním systému se můžete dočíst na www.iidol.cz

 



15.6.2009
Bienále UITP zavítalo do Vídně

 

Začátkem června se na jeden týden stala Vídeň hlavním městem veřejné dopravy. Ve dnech 7. – 11.6. 2009 se tu konal již 58. ročník světového kongresu a výstavy - UITP World Congress a UITP Mobility & City Transport Exhibition. Zavítalo sem více než 2200 kongresových delegátů a přes 6 400 zástupců firem. Své novinky a produkty zde představilo více než 350 společností ze 40 zemí světa.

 

Celou řadu novinek měla přichystanou i Mikroelektronika. Výstavní premiéru si tu odbyl inovovaný validátor Camel Combi, který slouží pro odbavení nejen bezkontaktní kartou ale i pro označení papírových jízdenek. Představeno zde bylo i zcela nové zařízení PT 02, které svým způsobem nahrazuje dosavadní validátor Cardman. Ve spojení s palubním počítačem může sloužit pro výdej jízdenek u řidiče, ale může pracovat i samostatně jako validátor karet s výdejem papírového dokladu. Pozornost si získal zejména díky extrémně rychlé tiskárně, která doslova vyplivuje jízdenky rychlostí až 20 cm za sekundu. K vidění byla i finální a kompletní verze nového palubního počítače Synergy Compact. Novinkou byla také možnost vyzkoušet si na našich zařízeních odbavení pomocí mobilního telefonu a technologie NFC. Zatím sice pouze v testovacích aplikacích, nicméně nasazení do ostrého provozu je již reálně uskutečnitelné.

 

Součástí výstavy byla i takzvaná Expo fóra, kde vybraní vystavovatelé prezentovali zajímavé projekty ze světa veřejné dopravy. Mikroelektronika zde delegáty seznámila s projektem Plzeňské karty. Zvolili jsme ovšem velmi netradiční prezentaci z pohledu běžného cestujícího, na kterého se občas trochu zapomíná. Dle reakcí posluchačů můžeme soudit, že mezi záplavou prezentací, které se podrobnými tabulkami a grafy zabývaly technickou stránkou projektů, působila naše jako vítané osvěžení se zajímavými podněty.

 

 



15.5.2009
UITP World Congress a Mobility & City Transport Exhibition

 

Dovolujeme si Vás pozvat do naší expozice v rámci akce UITP World congress a Mobility & City Transport exhibition. Letošní již 58. ročník proběhne od 7. do 11. června 2009 ve Vídni. Na stánku bude opět možné vyzkoušet si převážnou část portfolia našich výrobků včetně novinek. Najdete nás v hlavním pavilonu A na stánku 1D210. Pro bližší informace můžete navštívit www.uitp.org/vienna2009 . Těšíme se na Vaši návštěvu.



10.04.2009
Nová technologie selektivního pájení je v České republice unikátem

 

Pro výrobu elektroniky dosud používala sice moderní, nicméně poměrně běžně používané technologie jako je SMT nebo pájení vlnou a také ruční pájení zkušených rukou našich pracovníků. V únoru jsme ovšem zprovoznili novou automatizovanou linku pro selektivní pájení vývodových komponent PillarHouse Orissa 600. Tento typ máme jako jediní v republice a zařízení jako takové je jedno z nejrychlejších vůbec. Stroj přímo nahrazuje operaci ručního pájení vývodových komponent. Nespornými výhodami však jsou opakovatelná vysoká kvalita pájených spojů a výrazně vyšší rychlost pájení. Stroj bude používán pro pájení desek plošných spojů, které již byly na straně, kde se pájí, osazeny povrchovou montáží (SMT) a není tudíž možné bez složitého a finančně nákladného maskování komponent použít klasickou pájecí vlnu.

 

Stroj pájí pomocí tzv. minivlny. Dopravník umístí desku plošného spoje nad postřikovou a pájecí hlavu, která na každý pájený spoj nanese tavidlo a poté ho zapájí. Nanášení tavidla probíhá tzv. Drop Jet systémem, kdy postřikovací hlava aplikuje jeho mikroskopické kuličky přímo na pájený spoj, nikoliv plošně. Tento způsob výrazně snižuje spotřebu tavidla a tím pádem je více šetrný k životnímu prostředí. Vlastní pájení probíhá v ochranné dusíkové atmosféře, což zaručuju vysokou pevnost a dlouhou životnost spoje. Pájecí slitina je na desky plošných spojů aplikována prostřednictvím speciální trysky o průměru několika milimetrů, což umožňuje pájet vývody i ve velmi problematických místech, kde není dostatek prostoru. Součástí linky je mimo dvou pájecích jednotek Orissa 600 i samostatný modul se dvěma postřikovacími hlavami pro nanášení tavidla a modul spodního předehřevu desek plošných spojů. Použití těchto součástí výrazně zvyšuje kapacitu stroje.

 

Přínosy nové technologie by samozřejmě měli časem pocítit i naši zákazníci. Díky možnosti využívat zcela nové postupy při návrhu výrobků dosáhneme menších rozměrů, vyššího výkonu a spolehlivosti. Zajímavou nabídku představuje také pro naše zákazníky, kteří využívají služeb oddělení zakázkové výroby elektroniky.

 



13.03.2009
Upgrade mobilních automatů v Göteborgu

 

V průběhu roku 2003 dodala Mikroelektronika do tramvají švédského Göeborgu a vybraných trajektů mobilní automaty na výdej jízdenek. Jednalo se o 200 automatů uzpůsobených nejen pro platbu mincemi, ale také pro platbu bankovními kartami, které se ve skandinávii při platbách používají v mnohem větší míře než je zvykem u nás. Nyní se provozovatel systému, společnost Västtrafik rozhodl pro upgrade automatů novým platebním systémem, který platební proces zefektivní a odstraní složité administrativní úkony.

 

Vzhledem k požadavkům provozovatele byly původní čtečky navrženy pro platbu offline s ručním přenosem dat. To znamená, že veškeré údaje provedených transakcích se ukládají v paměti automatu. Po jejich vyčtení na paměťovou kartu a předání příslušné bankovní instituci jsou platby odečteny z účtů cestujících a rozúčtovány provozovateli. Celý proces je ovšem časově i organizačně poměrně náročný a právě tento problém by měly vyřešit nové čtečky a systém přenosu dat. Přenos dat z upgradovaných automatů bude již probíhat zcela automaticky. Po vložení bankovní karty automat zkontroluje platnost karty a její identifikační údaje. Dále se zkontroluje s aktuálním hotlistem. Nakonec se kontroluje, zda karta byla již předtím v nějakém odbavovacím automatu použita, a zda zaplacená částka od poslední synchronizace nepřekročila stanovený limit. Úspěšná transakce je pak zaznamenána do paměti automatu.

 

Protože se jedná o mobilní aplikaci určenou pouze pro drobné platby, navíc s důrazem na rychlost provedené transakce, nebude systém ještě zcela online, ale přenos dat bude probíhat v nastavitelných intervalech, nejméně jednou denně. Pomocí GPRS a VPN se data přenesou do centrálního systému společnosti Modul system, hlavního partnera Mikroelektroniky při realizaci zakázky. Odtud budou každou noc automaticky přenášeny do příslušné banky pro rozúčtování.

 

Díky modulární konstrukci automatu je celá výměna poměrně jednoduchá a vyžádá si pouze drobné HW a SW úpravy. V současné prošly upravené automaty FAT testy a ke konci ledna budou všechny připraveny k provozu. Jejich nasazení do ostrého provozu se očekává v polovině roku 2009 v závislosti na instalaci nových bankovních čteček ze strany zákazníka.

 



23.02.2009
Stacionární automaty do Švédské Uppsaly

 

V listopadu 2008, Mikroelektronika zvítězila ve výběrovém řízení na dodávku sedmi stacionárních automatů 0T02 pro dopravní podnik ve švédském městě Uppsala (Upplands Lokaltrafik). Automaty budou instalovány na železniční trati spojující Upsalu s hlavním městem a budou sloužit pro vydávání papírových jízdenek a dobíjení bezkontaktních čipových karet. Jak je již ve Švédsku zvykem, platba bude prováděna pouze bezhotovostně pomocí kreditní karty. Je ovšem možné budoucí rozšíření i o platbu mincemi a bankovkami, případně i vydávání papírových čipových karet Mifare Ultralight. Automat disponuje také vestavěnou kamerou pro lepší kontrolu, například pro prevenci vandalismu. Ovládání zabezpečuje dotykový displej s vestavěnými reproduktory.

 

Projekt navazuje na dřívější instalaci stacionárních automatů OT01 na stockholmském letišti Arlanda v roce 2006. Stejné automaty můžete nalézt také v Plzni, kde slouží nejen pro dobíjení bezkontaktních karet, ale i také pro přístup k internetu nebo do rezervačního systému. Automaty budou uvedeny do provozu v březnu letošního roku.

 



16.01.2009
Jihlava bude mít karetní systém od Mikroelektroniky

 

Po Děčíně, Plzni, Mostě a Litvínově, a Liberci se stane Jihlava dalším dopravním podnikem v České republice, který bude provozovat odbavovací systém na bázi bezkontaktních čipových karet od naší společnosti.

Koncem listopadu byla na základě výsledku výběrového řízení podepsána smlouva na dodávku nového odbavovacího systému pro 62 vozidel MHD. V každém voze bude instalován terminál řidiče TR01, terminál cestujícího PT 02 a pět odbavovacích terminálů Camel-Combi. Předmětem dodávky je kompletní vybavení BackOffice, revizorské čtečky, pokrytí vozoven WiFi signálem a pět samoobslužných terminálů SmartPoint. Do zkušebního provozu bude systém spuštěn 1.7.2009. Finální akceptace se předpokládá v průběhu října. Na realizaci projektu získal Dopravní podnik dotaci z fondů Evropské unie.

 



04.12.2008
Odpojovač pro ochranu palubních zařízení

 

On-board zařízení musí být poměrně robustní konstrukce. Jsou totiž vystavena nejen otřesům vozidla, ale někdy i nevybíravému zacházení, ba přímo útokům ze strany cestujících. Výše naznačená „příkoří“ nejsou ještě všechna, která musí on-board zařízení snášet. Neviditelné, ale někdy bohužel velmi účinné jsou ataky, jimiž je častuje síť palubního napětí vlastního vozu, ze které jsou elektronická zařízení ve voze napájena. Všechna on-board zařízení z produkce Mikroelektroniky splňují sice přísné evropské normy pro elektrické přístroje aplikované do vozidel, avšak praxe ukazuje, že někdy ani tento stupeň obranyschopnosti nepostačuje. Jedná se o vozidla, která mají v nepořádku svoji elektrickou výbavu. V nich může docházet i k „úmrtím“ jinak poměrně odolných on-board přístrojů.

 

Právě pro takové vozy byl vyvinut prvek VSP (Vehicle Supply Protector). Tento malý přístroj nazýváme pracovně odpojovač. Odpojovač má za úkol chránit zařízení odbavovacího systému a případně i další přístroje proti výkyvům palubního napětí, které vybočují z normyNěkdy tam, kde jsou problémy s komunikací mezi lidmi, pomůže technika. Odpojovač pracuje na poměrně jednoduchém principu, ale dosti inteligentně, aby zbytečně neodpojoval zařízení, když to není nezbytně nutné. Když už přece jen zasáhne, tak zařízení opět připojí, jakmile se poměry v síti vozu na chvíli ustálí v bezpečných mezích.

 

Odpojovač obsahuje nejvíce dimenzovaný přepěťový supresor, který se vyrábí pro vozidla. To je prvek, který pohlcuje energii případných přepěťových špiček. Supresor tedy chrání zařízení připojená k odpojovači, aniž by omezil jejich funkci. Pokud energie, kterou supresor během přepěťové špičky pohlcuje, překročí jeho akumulační schopnosti, řídicí obvod ho odpojí spolu se všemi připojenými zařízeními. Řídicí obvod monitoruje také napětí sítě vozu a odpojí všechna zařízení i při definovaném podpětí. Po odpojení odpojovač zase připojí všechna zařízení k vozidlové síti, jakmile se na stanovenou dobu (1s) napětí sítě ustálí v povolených mezích. Odpojovač zaznamenává odpojení s rozlišením, zda bylo důvodem přepětí či podpětí. Pomocí tlačítka na panelu pak může servisní technik aktivovat indikaci počtu přepětí a podpětí a následně záznam vynulovat.

 

Odpojovač VSP01 je aplikován v mnoha „nenapravitelných“ problémových vozech a ochranou on-board přístrojů výrazně pomáhá zlepšovat stabilitu a spolehlivost vozidlového systému. Je to drobný přístroj, který však výrazně eliminuje vznik případných sporů při reklamaci a tak přispívá ke spokojenosti Mikroelektroniky i zákazníka.



24.11.2008
Spuštěn pilotní provoz služby Helpdesk

 

Služba HelpDesk zajišťuje evidenci a vyhodnocování požadavků uživatelů a zabezpečuje jejich řízení. Uživatelům umožňuje zadat své požadavky prostřednictvím webového formuláře na adrese https://helpdesk.stapro.cz/helpdesk_mikroelektronika/.

Typickými možnostmi hlášení na pracoviště HelpDesk jsou např. hlášení chyby v SW nebo HW, hlášení havárie SW nebo HW, požadavek na změnu funkcionality, požadavek na poskytnutí služby, požadavek na rozšíření systému, žádost o informaci (konzultaci), atd. Tyto požadavky jsou směrovány příslušným specialistům k řešení.

 

Součástí aplikace HelpDesk je automatické odesílání zpráv o změnách záznamů. Uživatel je o stavu řešení informován e-mailovou informační zprávou a dále komunikuje s řešitelem prostřednictvím webového rozhraní, kde je přístupná kompletní historie záznamu. Ke každému záznamu je ukládána evidence potřebných informací – od popisu řešení a stavu každého záznamu až po časové údaje o průběhu řešení. Kompletní přístup do aplikace je jak pro uživatele, tak pro řešitele řešen přes internetové www rozhraní.

 

Po zadání požadavku do aplikace jsou automaticky generovány informační e-maily pro všechny zúčastněné strany s detailními informacemi o založení záznamu, jeho změně nebo uzavření. Mezi hlavní přínosy využití systému patří jednoduchá, rychlá a zdokumentovaná komunikace uživatel-řešitel a řešitel-uživatel, přehledné sledování všech požadavků a stavu jejich řešení z libovolného místa, stále stabilní aplikace s vysokou dostupností 24 x 7, snadné použití.

 

Nasazení a použití služby STAPRO HelpDesk nevyžaduje žádné pořizovací náklady. Lze ji používat na běžných PC připojených k internetu (tzn. PC se systémem Windows, MS Internet Explorer, připojení k internetu).

 

Tento měsíc byl spuštěn pilotní provoz služby, během kterého by mělo dojít k doladění celého systému. Pro více informací o nové službě prosím kontaktujte obchodní oddělení.



05.11.2008
Nový archiv firemního časopisu MikroNews

 

Dosud jste si na našich stránkách mohli přečíst pouze aktuální číslo firemního časopisu Mikronews. Na základě vašich častých žádostí o uveřejnění všech výtisků, jsme tedy umístili na webové stránky i starší čísla. Najdete je v sekci O nás / Firemní časopis MikroNews. Pokud si přejete zasílat časopis emailem, pošlete prosím váš požadavek na:
m.simon@mikroelektronika.cz.  

 



07.10.2008
Sedmé setkání uživatelů v Litomyšli

 

Trávit čas se zákazníky je pravděpodobně ten nejlacinější kurz o vztahu se zákazníky, který můžete absolvovat. V duchu tohoto citátu Johna Chamberse se 25. až 26. září a 2. až 3. října uskutečnil již sedmý ročník setkání s uživateli našich zařízení.

 

První z nich se týkalo zákazníků z prostředí meziměstské dopravy. Uživatelé se seznámili s detaily aktuálních projektů jako je IDS Pardbubice nebo opencard. Jako obvykle jsme představili novinky Mikroelektroniky. Vedle nové verze firmware pro zařízení na výdej jízdenek USV C bylo hlavní novinkou připravované spuštění firemní aplikace Helpdesk. Jedná o nástroj, který pomůže zlepšit dosavadní zpracování zákaznických požadavků. Dosud existovalo více komunikačních kanálů, které nebyly navzájem koordinované. Nový systém umožní přesnou evidenci veškerých požadavků, jejich kategorizaci a systematické zpracovávání. Zajímavým tématem byla také otázka bezpečnosti karetních systémů založených na technologii Mifare. Hostem na setkání uživatelů byl Mgr. Bohumil Bartušek ze společnosti ČSAD SVT Praha, který představil novinky z oblasti clearingu. V průběhu setkání si mohli zákazníci vyzkoušet nová zařízení, konkrétně novou generaci kompaktního automatu MS a zařízení na výdej jízdenek Synergy Compact. Na závěr byla připravena prezentace autobusu Isuzu od společnosti Turancar, spojená s okružní jízdou historickým centrem Litomyšle.

 

Pro uživatele našich automatů na výdej jízdenek byl o týden později přichystán podobný program. Vedle společných témat jako jsou obecné novinky a helpdesk, zazněly přednášky o novém automatu na hromadný výdej jízdenek řidičům, nové verze kompaktního automatu MS a inovace automatu AVJG. Hlavní novinkou bylo předběžné představení připravovaného multifunkčního terminálu SmartPoint a následné připomínkování ze strany uživatelů pro případné úpravy. Všechny hardwarové novinky si zákazníci mohli na místě vyzkoušet. Setkání se zákazníky jsou pro nás ideální příležitostí, jak získávat zpětnou vazbu a praktické postřehy týkající se provozu našich výrobků a věříme, že jsou přínosem i pro všechny zúčastněné.

 

 



23.09.2008
Evropský den bez aut v Mikroelektronice

 

Společnost Mikroelektronika se letos připojila k Evropskému dni bez aut, konanému v rámci Evropského týdne mobility. Zaměstnanci byli vybídnuti, aby dne 22.9. použili místo automobilu při cestě do práce veřejnou dopravu nebo kolo, případně aby dorazili pěšky. Ti, kteří autem jet musí, byli vybídnuti, aby s sebou svezli kolegy.

 

Jako výrobce odbavovacích systémů se dlouhodobě snažíme veřejnou dopravu podporovat. Rovněž je naším cílem, aby naše systémy přispěly k zefektivnění dopravy i ke zvýšení pohodlí cestujících. Proto jsme se rozhodli k akci připojit a své zaměstnance také náležitě motivovat. Bylo stanoveno, že pokud 22. září počet zaparkovaných aut klesne pod dlouhodobý průměr, budou vylosovaným zaměstnancům rozdány praktické odměny usnadňující cestu do práce pěšky nebo na kole. Cyklistické přilby, zámky na kola, deštníky, pláštěnky, reflexní pásky, kapsy na kolo a další.

 

I přes nepřízeň počasí klesl v den bez aut počet zaparkovaných aut o 20%, což znamená, že každý pátý řidič se rozhodl nechat auto doma. Celkově potom využily veřejnou dopravu, přijely na kole nebo přišly pěšky dvě třetiny zaměstnanců. To považujeme za velmi slušný úspěch.

 

Samozřejmě nelze očekávat, že by se podařilo dlouhodobě dramaticky počet zaparkovaných aut snížit. Areál firmy je umístěn na okraji města, poměrně daleko od vlakového a autobusového nádraží. Navíc drtivá většina zaměstnanců dojíždí ze vzdálenějších lokalit, od Kolína až po Olomouc. Je to dáno tím, že zde pracují vysoce kvalifikovaní odborníci, kterých je v regionu nedostatek. V neposlední řadě celou situaci komplikoval i fakt, že během akce panovalo výjimečně chladné a deštivé počasí.

 



08.09.2008
Připojte se k Evropskému týdnu mobility

 

V roce 2008 se města a obce v ČR mohou opět zapojit do celoevropské akce „Evropský týden mobility“ (16. –22. září) a „Evropský den bez aut“ (22. září), která se letos bude v Evropě konat už posedmé.

 

Evropský týden mobility je osvětová kampaň pro občany měst, která upozorňuje na problémy se stále narůstající automobilovou dopravou ve městech, a kterým zároveň nabízí možnosti a výhody udržitelných druhů dopravy. Mnohá evropská města už pochopila, že prostor v ulicích patří také chodcům, cyklistům a veřejné dopravě, nejen autům. Ulice mohou být opět místem setkávání, místem pro život. A tomu má Evropský týden mobility pomoci. Jako výrobce odbavovacích systémů, jejichž cílem je zatraktivnit a zefektivnit veřejnou dopravu, se Mikroelektronika ke kampani připojuje samozřejmě také.

 

Více informací na http://www.mzp.cz/AIS/web-edba.nsf/$pid/mzpevfoe8ktf



04.08.2008
Mobilní automaty míří na Kavkaz

 

Tbilisi, hlavní město Gruzie, spustí do konce roku 2008 nový odbavovací systém. Mikroelektronika podepsala kontrakt na dodávku 1 400 kompaktních mobilních automatů na výdej jízdenek pro místní autobusy. Zařízení umožňuje platbu bezkontaktními kartami i mincemi.

 

Netradiční roli má v kontraktu jedna z nejsilnějších gruzínských bank, Bank of Georgia. Na rozdíl od České republiky, kde banky pracují spíše konzervativně a soustřeďují se většinou na standardní bankovní služby, v Gruzii jsou banky velmi aktivní a angažují se i v projektech, které přímo s bankovními službami nesouvisejí. Retailové oddělení Bank of Georgia se kromě jiného zaměřilo i na oblast veřejné dopravy. Prvním projektem, kterého se banka v Tbilisi účastnila, bylo zavedení platby jízdného v metru pomocí bezkontaktní karty. Přitom s bankou spolupracovala i místní společnost vyvíjející software a připravila technickou stránku realizace.

 

Na začátku a v polovině září budeme ve dvou dodávkách exportovat celkem 1 400 kusů MS. Od konce září do konce roku by měla probíhat montáž MS24 do autobusů a předpokládá se, že na některé vybrané autobusové lince v Tbilisi bude v listopadu zahájen zkušební provoz. Na konci roku by měl být spuštěn nový systém platby jízdného v plném rozsahu. Realizace tohoto projektu bude pro všechny zúčastněné dobrou referencí pro další rozvoj obchodních aktivit v regionu minimálně „kavkazských“ republik. MS24 vybavené čtečkou bezkontaktních karet jsou ale velmi zajímavým výrobkem i pro ostatní země bývalého SSSR, protože variabilita platby kartou nebo mincemi je pro dopravní podniky a města v tomto teritoriu velmi atraktivní.

 



06.07.2008
Mikroelektronika hlavním sponzorem festivalu Smetanova Litomyšl

 

Jubilejní 50. ročník mezinárodního operního festivalu Smetanova Litomyšl letos proběhl za podpory Mikroelektroniky jako jednoho z hlavních sponzorů. Festival pod záštitou prezidenta republiky Václava Klause, ministra kultury Václava Jehličky a hejtmana Pardubického kraje Ivo Tomana se uskutečnil ve dnech 18. června až 5. července.

 

Kromě celkového sponzoringu se Mikroelektronika stala i patronem koncertu Má vlast 28. 6., na který byly pozváni i naši obchodní partneři. Navíc jsme hledali způsob, jak společný večer ještě více obohatit. Protože Mikroelektronika významně působí na trzích Jižní Ameriky, chtěli jsme tuto skutečnost nějak prezentovat. Připravili jsme tedy pro naše partnery ochutnávku vynikajících a specifických jihoamerických vín v příjemné atmosféře zámeckého sklepení.

 

Do historie se zapíše letošní ročník i rekordním zájmem diváků. Již během prvních tří hodin po zahájení předprodeje bylo 80 procent lístků vyprodáno.

 



06.06.2008
Další automaty na výdej jízdenek OT 01 ve Švédsku

 

Pro nákup automatů na výdej jízdenek OT 01 se po Stockholmském letišti Arlanda rozhodlo i další švédské město Kalmar. Na jihovýchod Švédska doputovalo pět automatů. Na rozdíl od Arlandského modelu, který vydává papírové bezkontaktní karty Mifare Ultralight, Kalmarský slouží pro bezhotovostní výdej papírových jízdenek. Platba je prováděna bezkontaktní kartou Mifare s možností rozšíření i o bankovní karty. Automat je připraven i na možnost vydávat bezkontaktní karty. Dodávky a instalace proběhly koncem května 2008. Terminály jsou integrovány do systému švédské firmy CPT Nordic.

 



02.06.2008
Zveme vás na veletrh Czech Raildays 2008

 

Přijměte prosím pozvání na naši expozici odbavovacích a informačních zařízení v rámci 9. ročníku mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy - Czech Raildays 2008. Veletrh se uskuteční ve dnech 17. - 19. 6. 2008 v Ostravě. Více informací o veletrhu najdete na: http://www.railvolution.net/czechraildays

 

Těšíme se na Vaši návštěvu.



23.05.2008
Další park and ride systém v Praze

 

Se stavbou nové části Přažského metra (trasy C) se rozšiřuje systém parkování P+R v Praze Letňanech. Mikroelektronika je již léta osvědčeným dodavatelem komplexního systému pro tato parkoviště.

 

Systém se skládá z vjezdového a výjezdového terminálu a automatů určených pro úhradu parkovného a pro prodej jízdenek. Myšlenkou záchytného parkovacího systému P+R je, že návštěvník Prahy zaparkuje mimo centrum a jako bonus získá zlevněné jízdné pro použití MHD. Parkoviště P+R v Letňanech se zamýšlenou kapacitou cca 700 parkovacích je osazeno pěti kusy automatů na výdej jízdenek. Oproti běžným automatům dodávaných naší společností pro použití v MHD v Praze, jsou automaty vybaveny čtečkou čárového kódu, která umožňuje čtení parkovacího vjezdového lístku a úhradu parkovného. Na základě tohoto vjezdového lístku si cestující může v automatu zakoupit i zlevněnou jízdenku.

 

Parkoviště P+R v Letňanech bylo uvedeno do provozu, spolu s novou trasou metra, v polovině května tohoto roku. Nyní dosáhl počet automatů na záchytných parkovištích P+R počtu čtyř desítek.

 



28.04. 2008
Terminály pro hromadný výdej jízdenek řidičům

 

V květnu začnou řidiči Plzeňských městských dopravních podniků (dále jen PMDP) využívat nový systém výdeje jízdních dokladů pro doplňkový prodej ve vozidlech MHD. Ve vozovnách PMDP budou naší společností instalovány čtyři nové terminály OT 02B, které budou připojeny k serveru přes lokální síť PMDP.

 

Terminály jsou vybaveny centrální řídicí jednotkou, která je postavena na průmyslovém PC. Dále ovládacím panelem, který obsahuje touchscreen a 15“ barevný TFT displej, čtečkou bezkontaktních čipových karet a dvěma jehličkovými tiskárnami s ořezávačem. V jedné tiskárně bude umístěna role papíru s potiskem a dalšími ochrannými prvky. Tato tiskárna je určena na výdej jízdních dokladů. Díky snímačům stavěcích značek může být papír předtištěn potřebnými údaji a v terminálu jsou tisknuty pouze proměnné údaje (cena, tarif, číslo jízdenky, datum a čas apod.) čímž se výdej jízdenky významně urychlí. Ve druhé tiskárně může být umístěn levnější papír bez potisku a tiskárna bude využívána pro tisk dokladů řidičům o realizovaných transakcích a k tisku různých servisních hlášení. Každému řidiči bude přidělen měsíční kredit, ze kterého si mohou čerpat potřebné množství jízdenek. Řidiči se před zahájením výdeje musí přihlásit přiložením svojí čipové karty a zadáním identifikačního PINu. Po správném přihlášení provedou volbu tarifu a počtu jízdenek. Po potvrzení volby terminál jízdenky vydá a z osobního účtu řidiče je odečtena příslušná částka.

 

PMDP je už třetím dopravním podnikem, který obdobný systém využívá. Na rozdíl od Ostravy a Olomouce však řidiči neodvádějí tržby v terminálech, ale nechávají si je u sebe a ve výplatě je jim odečtena příslušná částka. Zavedení funkce kreditu umožňuje ochranu před zneužitím systému. Vzhledem k tomu, že se jedná o síťovou aplikaci a veškerá data jsou uložena na serveru, má provozovatel možnost provést okamžité zablokování účtu řidiče a zjištění aktuálního stavu. Zavedením tohoto systému ušetří každý provozovatel na nákladech za nákup předtištěných jízdenek, mzdách pracovníků, kteří zajišťovali výdej jízdenek a počítání a odvodu tržeb za prodané jízdenky.



18.2.2008
O budoucnosti IT technologií ve veřejné dopravě - IT TRANS 2008

 

Do roku 2010 bude více než polovina světové populace žít a pracovat v městských oblastech, což s sebou přinese obrovské nároky na veřejnou dopravu. Pro vypořádání se s touto výzvou bude nutné představit zcela nové informační technologie a efektivnější odbavovací systémy. IT TRANS v německém Karlsruhe poskytuje prostor pro hledání řešení všech případných překážek a problémů s touto problematikou spojených. Klade si také za cíl uspíšit technologický vývoj a přispět k hladšímu zavádění nových technologií do praktického života. Organizátorem konference a výstavy IT TRANS je mezinárodní asociace pro veřejnou dopravu UITP.

 

Hlavním tématem letošní ročníku, který se konal ve dnech 13. – 15. února, byla přeměna odbavovacích systémů na integrované a interoperabilní odbavovací systémy. S tímto tématem vystoupila na konferenci i společnost Mikroelektronika. Ve svém příspěvku shrnula vývoj tuzemských odbavovacích systémů a veřejné dopravy, zejména co se týče integrace dopravních systémů a vytváření budoucích standardů pro vzájemnou kooperaci ve veřejné dopravě. Díky příspěvku se v myslích mnohých účastníků Česká republika a východní část Evropy zbavily nálepky zaostalých zemí, kde si lidé stále označují papírové lístky pomocí děrovacích strojků.

 

Zajímavým závěrem z konference byl mimo jiné i fakt, že po technické stránce, jsou dopravní, respektive odbavovací systémy v podstatě vyřešené, nebo alespoň řešitelné. Zdá se, že další překážky, které bude nutné překonat jsou spíše politického a sociálního charakteru. Tím je míněna zejména tarifní politika, postoj veřejnosti k MHD, schopnost regionů spolupracovat při vytváření integrovaných systémů atd.

 

Další ročník akce, který by měl opět představit to nejnovější z oblasti IT ve veřejné dopravě, se bude konat od 24. do 26. února 2010.

 

Prezentace společnosti Mikroelektronika na veletrhu IT Trans byla realizována za finanční spoluúčasti EU.



2.1.2008
Automaty pro vybírání poplatků u lékaře a v nemocnicích

 

Od 1. 1. 2008 vstoupil v platnost zákon č. 261/2007 Sb. o stabilizaci veřejných rozpočtů, zavádějící mimo jiné placení poplatků za zdravotní péči u lékařů v nemocnicích. V nabídce Mikroelektroniky je několik variant automatů na výdej dokladů, které mohou být využity pro provedení úhrady poplatku za vyšetření s tiskem dokladu o provedené platbě. Nabízíme zařízení jak pro venkovní, tak i vnitřní instalaci, od standardních automatů až po malá kompaktní zařízení. Protože naše zařízení byla primárně vyvinuta pro použití v MHD, byl u nich kladen důraz na minimální prostorové nároky, mobilitu, snadnou a rychlou obsluhu a vysokou odolnost proti vandalismu. Zařízení je také možné nakonfigurovat na tisk dvou dokladů. Jeden zůstává klientovi a druhý je předán ošetřujícímu lékaři.

 

Více technických informací najdete v sekci automaty na výdej jízdenek. V případě zájmu o bližší informace prosím kontaktujte tuzemské obchodní oddělení. Tel. 465 467 141 nebo t.prihoda@mikroelektronika.cz.

 



20.12.2007
Pozvánka na IT TRANS Karlsruhe 2008

 

Přijměte prosím pozvání na naši expozici odbavovacích a informačních zařízení v rámci výstavy IT TRANS, která se uskuteční ve dnech 13. - 15. února 2008 v německém Karlsruhe. Najdete nás v hlavním pavilonu, ve stánku číslo B3. Těšíme se na Vaši návštěvu. Bližší informace najdete na  www.it-trans.org



14.12.2007
Změna DPH z 5% na 9% - Návod na změnu DPH v tarifech a ve formulářích

 

Od 1.1.2008 bude v České republice změněna spodní hranice DPH z 5% na 9% U dopravců je nutné tuto změnu promítnout ve stávajících tarifech a na tiskových formulářích. Soubor ke stažení s návodem na změnu DPH v tarifech a ve formulářích najdete v klientské sekci: PODPORA - Download USVC - volný software.



16.11.2007
Mikroelektronika uspěla v soutěži Exportní cena DHL

 

Společnost DHL Express CZ ve spolupráci s vládní agenturou CzechTrade udělila společnosti Mikroelektronika ocenění v rámci soutěže Exportní cena DHL. V kategorii Exportér teritoria – Latinská Amerika získala Mikroelektronika první místo a v kategorii Středně velká společnost byla vyhodnocena jako třetí. Hodnotící kritérium exportérů, kterých se letos podle údajů DHL přihlásilo 236, tvořil index vypočítávaný jako násobek meziročního růstu exportu a podílu exportu na obratu.

 



24.10.2007
Mikroeletronika slavnostně otevřela nový výrobní a správní areál

 

V úterý 23.10.2007 proběhlo slavnostní otevření nového výrobního a správního areálu, kterého se mimo jiných zúčastnil náměstek ministra dopravy Ing. Vojtěch Kocourek, výkonný ředitel ŘSD Michal Hala PhDr., poslanec PČR Ing. Miroslav Váňa, náměstek hejtmana Pardubického kraje Ing. Ivo Toman, starosta Vysokého Mýta Ing. Martin Krejza a další představitelé institucí a podniků z oblasti veřejné dopravy, včetně zákazníků naší společnosti.

Původní prostory společnosti byly v důsledku markantního nárůstu počtu pracovníků v posledních dvou letech již nedostačující a výrazným způsobem limitovaly produktivitu práce a další rozvoj firmy. Navíc, rozmístění do tří lokalit způsobovalo nepříjemnosti i vám, našim obchodním partnerům. Proto jsme se rozhodli řešit situaci razantně a to výstavbou nového výrobního a správního areálu na „zelené louce“. Jako nejvhodnější lokalita z nabízených možností byl vybrán pozemek v industriální části Dráby ve Vysokém Mýtě. Nová lokalita je snadno dostupná díky situování nedaleko silnice první třídy číslo 35. Nový areál umožňuje optimální umístění výrobních úseků v souladu s výrobními procesy. Nabízí dostatečnou kapacitu, variabilitu i přístupnost. Bohatě dimenzované komunikace uvnitř areálu včetně točny pro nákladní vozy umožní bezproblémovou logistiku. Administrativní část budovy pak nabízí mnohem důstojnější prostory pro obchodní setkání v podobě 5 jednacích místností a showroom, ve kterém je trvalá expozice našich výrobků. V budově je situován také stravovací provoz s kapacitou 45 míst.

 

Věříme, že nový areál přinese užitek i vám, našim partnerům, a že přispěje k další úspěšné spolupráci.

 

 



2.10.2007
Mikroelektronika se stala členem světové asociace veřejné dopravy UITP

 

Mikroelektronika se od 1. října 2007 stala členem světové asociace veřejné dopravy UITP. UITP sdružuje dopravní podniky, státní instituce, výrobce a akademické organizace z 90 zemí po celém světě. Organizace v podstatě vznikla již v roce 1885 kdy se 50 zástupců dopravních společností sešlo v Bruselu a založilo mezinárodní organizaci pro tramvaje a železnici. Od roku 1949 se již asociace stává světovou připojením členů ze ostatních kontinentů.

 

UITP se podílí na formulování dopravní politiky a dopravních řešení. Je organizátorem významných událostí v oblasti veřejné dopravy, z nichž nejznámější je pravděpodobně UITP World Congress and Exhibition, jehož poslední ročník se konal letos na jaře v Helsinkách.

 

 



17.08.2007
V Santiagu de Chile je v provozu přes 14 000 našich kartových terminálů

 

V rámci rozšiřování odbavovacího systému byly dokončeny dodávky dalších 1000 kartových terminálů Camel pro městskou dopravu v Santiagu de Chile. Mikroelektronika zde již v roce 2006 instalovala 10 000 terminálů. Postupně se jejich počet rozšiřoval na nynějších 14 000 a další rozšiřování je v plánu.

 

První dodávky byly provedeny v rámci projektu Transantiago, který měl za cíl zefektivnit a zpřehlednit původní systém městské hromadné dopravy. Důležitým cílem bylo také omezení znečišťování ovzduší, na kterém se veřejná doprava významně podílela. Celý systém MHD byl proto od základů přepracován. Došlo k hromadné obměně vozového parku, k vytvoření zcela nového systému linek, ke změně struktury jízdného a k modernizaci odbavovacího systému, nově založeného na bezkontaktních čipových kartách. Vedle kartových terminálů jsou ve vozidlech instalovány také mincovní systémy MS 24C pro odbavení cestujících v hotovosti.

 



20.07.2007
Nové ovládací zařízení TR02 - rychlejší, menší a levnější

 

Terminál TR02 je následníkem ovládacího zařízení OA 24, které bylo ve výrobním portfoliu firmy po několik let. OA 24 pracoval jako vzdálené rozhraní k mobilním zařízením z produkce Mikroelektroniky. Typicky to byly bezkontaktní odbavovací zařízení Cardman a Camel, automat na výdej jízdenek AVJ 24F ale také jednodušší a kompaktní mincovní automat bez možnosti vracení mincí MS 24.

 

Masovějšímu nasazení OA 24 ale bránila zejména cena. Bylo zřejmé, že podobné zařízení by velmi rozšířilo variabilitu jednotlivých odbavovacích systémům, a proto jsme vyvinuli jeho levnější náhradu pod technickým označením TR02. TR02 je nejen náhradou OA 24, ale může v některých aplikacích nahradit i komfortní Terminál řidiče TR01, který je součástí palubního počítače Synergy. Výrazného snížení nákladovosti tohoto výrobku bylo dosaženo zejména použitím celoplastové skříně dle vlastního návrhu a použitím jednodeskové vnitřní elektroniky.

 

Terminál TR02 má podsvětlený dvouřádkový alfanumerický displej s 2×16 znaky o dobře čitelné velikosti 7 mm. Jeho klávesnice je fóliová s tlačítky, která mají takzvanou mechanickou odezvu (při stisku „cvaknou“). TR02 dále volitelně disponuje čtečkami kontaktních čipových karet kategorie SMART CARD (stejné karty jako jsou používány v telefonních automatech v ČR) a čtečkou karet rozšířeného standardu SD. Současnému stavu elektroniky odpovídá i použitý 32 bitový procesor řady ARM7. Pro komunikaci s ostatními zařízeními ve vozidle využívá TR02 volitelně buď sběrnici RS-485 nebo RS-422.



22.06.2007
Mikroelektronika představila nový řidicí systém pro vozy řady 810

 

Na 8. ročníku mezinárodního veletrhu Czech Raildays 2007 v Ostravě Mikroelektronika představila nový řídicí systém pro vozy řady MV810. Nový palubní počítač Synergy nahrazuje staré, dnes již nevyráběné řídící jednotky RJ24A. V současné podobě nahrazuje funkci hlásiče, ovládá odbavovací a informační zařízení ve vozidle, indikaci zastávky na znamení atd. Funkce zařízení lze do budoucna nadále libovolně rozšiřovat. Při předvádění na speciálním panelu znázorňujícím kompletní vybavení vozu jsme zaznamenali obrovský zájem ze strany těch, kdo budou systém v budoucnu využívat případně udržovat. Strojvůdci, technici v depech i další zaměstnanci ČD kladně hodnotili zjednodušení systému a zvýšení výkonu. Vyšší komfort díky velikému , dobře čitelnému grafickému displeji i celkovou odolnost silikonové klávesnice. Vedle této novinky byly na stánku k vyzkoušení i ostatní produkty Mikroelektroniky.

 

 



11.06.2007
Pražské parkovací automaty akceptují kartu Opencard

 

Mikroelektronika vybavila pražské parkovací automaty zařízením pro komunikaci s bezkontaktními čipovými kartami Opencard. Upravený automat umožňuje platbu parkovného kromě mincí i bezkontaktní čipovou kartou. Vlastní vestavby plně respektovaly komponenty parkovacího automatu a plně zachovaly jeho stávající uživatelské funkce. Novou funkcí parkovacího automatu je dálková správa aplikace a bezdrátový přenos informací o uskutečněných transakcích. Technologie bezdrátového přenosu dat představuje další zařízení, které bylo instalováno do vlastní skříně automatu. Celkem bylo upraveno 140 automatů na pravém břehu Vltavy v Praze 1.

 

Opencard je čipová karta určená obyvatelům a návštěvníkům Prahy. Jejím vydavatelem je Magistrát hl. m. Prahy. Karta je typu Mifare DESFire.

 

 



21.05.2007
Zveme Vás na veletrh Czech Raildays do Ostravy

 

Přijměte prosím pozvání na naši expozici odbavovacích a informačních zařízení v rámci 8. ročníku mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy - Czech Raildays 2007. Veletrh se uskuteční ve dnech 19. - 21. 6. 2007 v Ostravě. Najdete nás v hlavní výstavní hale ve stánku A30.

 

Více informací o veletrhu najdete na:

www.railvolution.net/czechraildays

 

Těšíme se na Vaši návštěvu.



16.4.2007
AVJ H se stal vynikajícím výrobkem roku 2007

 

Multifunkční terminál AVJ H získal ocenění Dobrý design 2007 v rámci soutěže Vynikající výrobek roku 2007.

 

Terminál AVJ H je svým způsobem unikátní nejen designem, ale i celkovým konstrukčním řešením. Výrobek má dvě části, samostatný bezhotovostní terminál má označení OT 01 a ve spojení s hotovostním terminálem se jmenuje AVJ H. Terminál tak působí subtilně a dynamicky. Elegantní tvar a dvoubarevné řešení broušený nerez - komaxit působí hodnotným dojmem. Vzniklá kompozice je vysoce odolná i vůči řádění vandalů. Multifunkční terminál AVJ H je tak již druhým oceněným výrobkem v portfoliu Mikroelektroniky. V roce 1995 získal stejné ocenění elektronický označovač jízdenek NJ 24C, který uspěl i v soutěži IF Product Design Award v Německu.

 

Soutěž Vynikající výrobek roku již 16 let pořádá Design centrum České republiky. Ceny uděluje v několikakolovém hodnocení a podle předem daných kritérií mezinárodní hodnotitelská jury, v níž jsou vedle českých odborníků zastoupeny zahraniční designérské osobnosti z partnerských organizací a institucí nebo významných designérských firem. Ocenění v soutěži je známkou vysoké technické kvality, podpořené odpovídající úrovní designu.



28.3.2007
Odbavovací systém v Plzni bude rozšířen o samoobslužné zóny

 

Mikroelektronika se stala dodavatelem odbavovacího a informačního systému samoobslužných zón pro rozvoj MHD v Plzni. Smlouva v hodnotě přibližně 30 miliónů korun byla podepsána v polovině února a tento měsíc proběhne předání bezpečnostního a prováděcí projektu. V září pak bude zahájen pilotní provoz na pěti terminálech a v prosinci proběhne předání zbývajících dvaceti terminálů. Terminály jsou určeny pro držitele Plzeňské karty, kterých je nyní přibližně 160 000.

Monitor terminálu po přiložení karty zobrazí informace o aktuálním stavu karty, případně umožní na kartu dobít elektronickou peněženku nebo libovolný časový kupón. Ve spolupráci s firmou Perfect System bude možné prostřednictvím terminálu provést rezervaci vstupenky do divadla nebo si prohlédnout povolenou webovou stránku na internetu.

Projekt samoobslužných zón je spolufinancován Evropskou unií z fondů Společného regionálního operačního programu (SROP).

Mikroelektronika již v roce 2005 vybavila vozidla MHD karetními terminály Cardman, které slouží pro odbavení pomocí bezkontaktních čipových karet a navíc umožňují tisk papírového dokladu. Součástí dodávky byl i systém pro přenos provozních dat z vozidel.



10.01.2007
Sofie si vybrala Mikroelektroniku

 

Sofie, hlavní město Bulharska, si vybrala Mikroelektroniku jako hlavního dodavatele nového odbavovacího systému, založeného na bezkontaktních čipových kartách. Projekt v první fázi zahrnuje 475 tramvají a trolejbusů. V dalších fázích by měl být rozšířen na dalších 800 autobusů. Vozidla budou vybavena mincovními systémy MS, karetními terminály Camel a komunikačními centrálami RFM. Kontrakt dále zahrnuje dodávku kompletního backoffice software pro přípravu, přenos a zpracování dat, vybavení předprodejních míst a dalších pracovišť dopravního podniku. Realizace začne v prvním kvartálu letošního roku a nový odbavovací systém bude spuštěn do 13 měsíců. Bulharsko je od 1.1.2007 členem EU a Sofie je druhým nejstarším hlavním městem v Evropě.

 





Copyright © 2006 Mikroelektronika spol. s r.o., All rights reserved

[CNW:Counter]